Top 7 online marketingboeken

In deze blog vind je de zeven beste online marketingboeken aan die je als beginnend of junior marketeer gelezen moet hebben. Met deze zeven boeken leg je in ieder geval een goede basis. Er bestaan veel goede boeken geschreven over marketing.

Deze marketingboeken verschenen de afgelopen jaren en houden perfect rekening met het Nederlandse marketing landschap. Deze lijst rangschikt de boeken niet op populariteit.

Er bestaat niet zoiets als “het beste marketingboek”. Wanneer je tijd hebt en het ondernemerschap als marketeer serieus neemt, lees je ze gewoon allemaal.

1. Tonny Loorbach – Doelgerichte SEO

Online marketing draait om verkopen. Het is belangrijk om goede omzetten te halen met behulp van je website of webshops. Je website moet hoog scoren in de zoekresultaten van Google om effectief te zijn. Tonny Loorbach (Internet Marketing Unie) heeft hierover een helder boekje geschreven geschikt voor beginners en gevorderden. Dit marketingboek zal voor iedere marketingspecialist een prima aanwinst zijn. Met dit boek bouw je websites zoals Google het graag heeft. 

    #2. Aartjan van Erkel – Maak ze Gek!

    Er is al veel gezegd over dit marketingboek van Aartjan met zijn typische verkoperstitel “Maak ze gek”. Waar het allemaal om draait: hoe je bezoekers omzet naar betalende klanten. Veel ondernemers laten hier kansen liggen. Hoe kan het dat zoveel ondernemers klagen dat hun website of webshop nauwelijks omzet heeft, terwijl anderen ontzettend succesvol zijn? De antwoorden lees je in dit marketingboek. Nu weet je hoe jij jezelf onderscheidt van de concurrentie. Succes met je  nieuwe aanpak!

    #3. Jeroen bertrams – Online marketing expert (in een week)

    Dit boek geeft je in compacte vorm alle hulpmiddelen die je nodig hebt als volwaardig marketeer.   Jeroen Bertrams: “Om succesvol te zijn als online marketeer is veel kennis maar ook veel ervaring nodig. Door alle vormen van online marketing in de praktijk te gebruiken en de resultaten te analyseren, doe je die ervaring op. Alleen op deze manier weet je wat werkt.” Dat is nu marketing. Boek betere resultaten gewapend met deze kennis. Dit fantastische marketingboek geeft je een goed overzicht van ruim twintig online marketing vormen. Geschikt voor elke boekenkast.

    #4. Marjolein Visser & Berend Sikkenga – Basisboek Online Marketing

    Marjolein is een zeer bekende schrijfster binnen de Nederlandse online marketingwereld. Dit vrij dikke marketingboek is bedoeld voor elke serieuze marketeer. Het is een echt digital marketing meesterwerk en bovendien zeer compleet. Een studieboek met veel praktijkvoorbeelden en opgaven. Dit boek wordt gebruikt in het onderwijs door studenten van diverse commerciële opleidingen. Het boek is verplichte studiekost voor diverse NIMA-examens. Deze marketingbijbel is een echte “must read, must have” voor iedereen punt!  Een echt naslagwerk.

    #5. Patrick Petersen – “Handboek Online marketing 6”

    Nog een klassiek marketingboek. Patrick Petersen is een oude bekende op marketinggebied en schrijver van een aantal succesvolle boeken. Dit handboek biedt de marketing professional een goede theoretische basis en tal van praktische tips en tools om een adequate marketingstrategie te ontwikkelen. In het boek legt Patrick uit hoe je met “augmented reality” de klantbeleving in de oriëntatiefase kunt versterken, en op die manier mensen over de streep kunt trekken om tot een aankoop over te gaan. Het prachtig vormgegeven boek voert de lezer mee langs alle facetten van online marketing. De bijbehorende website levert een grote meerwaarde. Verplichte kost voor de professional.

    #6.  Gerard Rathenau – Handboek google analytics.

    Dit boek van Gerard Rathenau over de achtergronden van Google Analytics is er één dat je als marketeer niet mag missen. Koop het direct, want je zult er regelmatig op terugvallen. Zonder een goede analyse is goede marketing onmogelijk. Je bent altijd bezig met aanpassingen op websites, om je marketing funnel beter in te richten. Daarna is het afwachten en de resultaten analyseren. De tools die Google Analytics hiervoor biedt zijn gratis en grandioos. Dit boek leert hoe je de informatie over websites in statistieken moet interpreteren. Ook dit marketingboek mag niet ontbreken op je verlanglijstje. 

    #7. Bart van den Belt – De online marketing machine.

    Bart legt je helder uit hoe online marketing werkt. Hij geeft je tips om een sterk merk op te bouwen en dat goed te positioneren in de markt. Hoe je een goede website tot het centrum van je online activiteiten maakt. Hoe je meer bezoekers op je website kunt krijgen. Het belang van e-mail marketing komt natuurlijk ook aan de orde. Hierna pas wordt het tijd om je online marketingmachine te laten draaien. Bart leert je alles over content planning en kijkt met je naar conversieoptimalisatie. Dit vlot geschreven marketingboek  maakt je zo enthousiast dat je meteen wilt beginnen te bouwen van een marketingmachine. Speciaal voor ondernemers die goed zijn in hun vak, veel reclame maken en maar niet snappen waarom het geen storm loopt in de winkel.

    Nooit meer een artikel missen?
    Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

    Inschrijven nieuwsbrief

    AI en Ethiek: Waar moet je op letten?

    AI en Ethiek: Waar moet je op letten?

    AI en Ethiek: Waar moet je op letten?Als farmamarketeer begrijp je het belang van ethische contentcreatie. De opwinding rondom AI is begrijpelijk; vragen als 'waar komt de bron vandaan?' en 'wordt er geen content verzonnen?' zijn niet alleen relevant maar...

    Schrijven en een fulltime baan, het kan wél!

    Schrijven en een fulltime baan, het kan wél!

    Schrijven en een fulltime baan, het kan wél!Je kent het gevoel vast wel: je hebt een ontzettend leuk idee voor een boek, maar geen tijd om te schrijven. Althans, dat denk je. In deze blog wil ik je laten zien dat het schrijven van een boek naast een fulltime baan of...

    3 manieren om de 6 hoeden van Edward De Bono toe te passen

    3 manieren om de 6 hoeden van Edward De Bono toe te passen

    Manieren om de 6 hoeden van DeBono toe te passenOok wel eens een vergadering meegemaakt waarbij er na 2 uur eigenlijk niks constructiefs op tafel gekomen was en iedereen enorm langs elkaar heen aan het praten was? Juist, je bent niet de enige. Edward de Bono...